Tekmovalci resničnostnih šovov

Ste se mogoče kdaj vprašali kdo se prijavlja na resničnostne šove in kdo jih gleda? Kakšne osebnosti so to? Kakšne so strategije žirije in zakaj ta izmed več kot tisoč prijavljenih izbere prav določenega kandidata?

Nika Deu, vodja castingov pri projektu Big Brother (BB), pravi, da so v prvem krogu izborov za BB izluščili tiste, ki so imeli visok energetski naboj ter se izkazali za komunikativne in iznajdljive. V naslednjih dveh krogih so televizijski strokovnjaki skupaj s skupino psihologov izbrali posameznike, ki so osebnostno dovolj bogati, da jih sostanovalci in gledalci spoznavajo postopoma, ter so dovolj psihofizično stabilni, da se ne bodo zlomili v izolaciji hiše in po koncu projekta, ko jih bo udarila slava. Da so si stanovalci osebnostno različni je pomembno tudi zaradi skupinske dinamike. Takšno je bilo izbiranje v Sloveniji za BB, medtem ko je v tujini sistem izbiranja še dosti bolj dognan. Kandidati morajo opraviti težka psihološka preverjanja in zdravniške teste, producentske hiše najemajo celo zasebne detektive, ki zbirajo informacije o potencialnih tekmovalcih, na podlagi česar nato sklepajo o njihovih reakcijah, potezah med šovom – sestavijo psihogram skupine, ki vključuje značajsko raznolike tekmovalce, kar je seveda zagotovilo, da bodo gledalci priča psihološkim bojem, hitrim preobratom, nepričakovanim nesporazumom, moralnim konfliktom …

Kot najbolj pogost motiv za prijavo v resničnostne šove je želja po prepoznavnosti, saj veliko kandidatov upa, da se bodo s tem prebili iz anonimnosti. Da jih bo posledično okolica bolje sprejela in da se jim bodo odprle nove poti in rešitve v življenju. Po podatkih raziskav je celo najmanjši odstotek tistih, ki se prijavijo zaradi denarne nagrade, katera pa ponavadi ni majhna. Nekaterim predstavlja prijava v resničnostne šove izziv. Zanima jih kako bodo reagirali v tako specifičnih okoliščinah in če se bodo »zlomili« pod pozornostjo vseh kamer. Vsekakor pa vsi iščejo neko novo izkušnjo.

K uspešnosti resničnostnih šovov pa ne prispeva le premišljen izbor tekmovalcev, ki naj bi privabili gledalce, in atraktivno dogajanje, igra, ki se tako hitro spreminja, da tekmovalci nikoli ne morejo biti pripravljeni na tisto, kar sledi, ampak tudi zato ker ima interaktiven in multimedijski pristop. Tako lahko občinstvo sodeluje s tem, da oddaja glasove za svoje favorite, oddaja komentarje in ima možnost klepeta z nastopajočim, hkrati pa ima možnost spremljati oddaje po televiziji, internetu, mobilniku ali pa s kombinacijo vseh. Sama izvedba je za produkcijske hiše relativno zelo poceni, saj tekmovalci tako rekoč »igrajo« zastonj, plačati morajo le zmagovalnega tekmovalca. Prinašajo jim pa lahko lepe dobičke in zveste gledalce. Slednjim ponujajo »vsakdanjo običajnost«, tako da ti lahko verjamejo, da gledajo resnično življenje, kot je na primer pri sosedovih, le da se jim v tem primeru ni potrebno pritajiti, da so priča dogajanju.

2 komentarja

  1. This post is truly a nice one it helps new net visitors, who are wishing for blogging.

  2. I was curious if you ever considered changing the structure of your site?

    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with
    it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures.
    Maybe you could space it out better?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Komentiraj